Paracaidistas en Coronado, 2012, wood, cement, metal, 150 x 51 x 48 cm.
Paracaidistas en el Perejil, 2012, wood, cement, metal, 150 x 51 x 48 cm.
Paracaidistas en Santa María, 2013, wood, cement, metal, 130 x 60 x 58 cm.
Paracaidistas en la Soledad, 2012, wood, cement, metal, 150 x 60 x 65 cm.
Paracaidistas en la Casa Blanca, 2013, wood, cement, metal, 150 x 51 x 50 cm.
Paracaidistas en Santa Lucia, 2016, cement, cardboard, metal, 130 x 74 x 77 cm.
Paracaidistas en la Martinica, 2016, cement, metal, 160 x 48 x 78 cm.
Parásito cósmico VI, 2015, wood, gold leaf, 266 x 65 x 30 cm.
Parásito cósmico VIII, 2015, cement, wood, 300 x 44 x 23 cm.
Parásito cósmico X, 2015, cement, wood, intervention at the entrance of the Orozco House Architect Luis Barragan, 154 x 109 x 33 cm.
Parásito cósmico DM, 2015, cement, wood, sculptural intervention entrance stairs of the House of Architect Díaz Morales, 110 x 70 x 15 cm.
Parásito cósmico, 2015, cement, gold leaf 24k, 70 x 50 x 50 cm.
Parásito cósmico V, 2015, cement, wood, 59 x 63 x 132 cm.
Parásito cósmico XII, 2015, cement, wood, 287 x 390 x 25 cm.
Parásito cósmico IX, 2015, led light, cement, wood, 390 x 40 x 42 cm.

The project was inspired by the Experimental Museum El Eco in Mexico City, building designed by Mathias Goeritz, comprised as an example of singular architecture where emotion was the fundamental function. The project consists of a series of sculptures made of cement and cast off lumber, which alludes to the Manifiesto de la Arquitectura Emocional, through the creation of architectural models that are distanced from tangible reason and make room for mystic prototypes of construction.

El proyecto toma como inspiración al Museo Experimental El Eco en la Ciudad de México, obra diseñada por el artista Mathias Goeritz comprendida como ejemplo de una arquitectura singular cuya principal función es la emoción. El proyecto consiste en una serie de esculturas en cemento y desechos de madera, que alude a su Manifiesto de la Arquitectura Emocional mediante la creación de modelos arquitectónicos que se alejan de la razón tangible y dan cabida a místicos prototipos de construcción.